Volgende stap

21 december 2023 - Joure, Nederland

Beste lezer,

Mijn vorige blog eindigde met het krijgen van de acceptatiebrief op dertien december. Inmiddels is er alweer heel veel gebeurd!

Op 15 december heb ik samen met Joanne onze vlucht geboekt naar Sihanoukville op 8 januari. 's Ochtends om 08:40 vertrekken we vanaf Düsseldorf om via Doha, Qatar en Ho Chi Minh City, Vietnam op 9 januari rond 09:30 (lokale tijd) aan te komen op het vliegveld in Cambodja. Diezelfde dag kreeg ik ook mijn visum al binnen. Waar dit normaal wel een week duurt, was het nu binnen drie dagen!
Het regelen van de vaccinaties had wat meer voeten in de aarde, omdat het erg druk is bij de GGD en de aanvraag best kort dag was. Gelukkig kon er via de huisarts nog een aantal zaken geregeld worden en heb ik gisteren (20 dec) de eerste drie prikken gehad. Ondanks de (spier-)pijn in mijn bovenarmen, vallen de verdere bijwerkingen enorm mee en ben ik er niet ziek van. Tussen kerst en oud-en-nieuw zal ik de andere drie vaccinaties krijgen en kan ik veilig(er) op reis!

Afgelopen zondag heb ik een diamond painting actie gedaan bij mij in de kerk (zie de foto). Hier heb ik een mooi bedrag op kunnen halen met het uitoefenen van mijn hobby, waar ik dankbaar voor ben. Ook komen de eerste giften al binnen, bedankt daarvoor! Zie je op de foto nog wat moois om als (kerst-)cadeau te doen voor jezelf of een ander, stuur me dan een berichtje ;)

Maandag is de Doulos Hope vertrokken vanaf Thailand naar Sihanoukville, Cambodja. Daar zijn ze veilig aangekomen en zullen de feestdagen doorbrengen met de bewoners. Eén van de gebedspunten van de vorige blog was het bevestigen van de havens na Sihanoukville. Nu hebben wij gisteren het e-ticket toegestuurd gekregen, die nodig is bij de douane. Omdat wij een enkele reis hebben geboekt, niet wetende vanwaar wij weer naar huis gaan, kunnen ze bij de douane gaan vragen om een bewijs dat wij ook weer uit Cambodja vertrekken. Dit e-ticket is ons bewijs, waarop staat dat wij op 17 januari aan boord van de Doulos Hope verder varen naar "Philippines". Super tof om te weten dat we naar de Filipijnen mogen gaan!

Afgelopen week is mijn idee om met OM op reis te gaan omgezet naar een werkelijkheid waar ik heel veel zin in heb. Ook was deze week een voorlopige 'afsluit'-week. Van de laatste repetitie van de band, de bestuursvergadering en het overdragen van taken tot komend weekend de laatste repetities van de fanfare en de kerstconcerten als afsluiter. Omdat het daarna vakantie is en ik 'maar' drie maanden weg zal zijn, voelt het heel gewoon. En toch vind ik het ook bijzonder dat ik juist deze muzikale bezigheden mag afsluiten in de kerk... Over de kerk gesproken zal ik op 7 januari in de ochtend dienst van VBG Elim Heerenveen vanuit mijn eigen gemeente uitgezegend worden. Hoewel deze reis mijn keus is geweest en ik niet persé vanuit de kerk op reis zal gaan, ga ik op een andere plek in deze wereld aan het werk in Gods koninkrijk en voel ik mij nu al gezegend om met de zegen van 'mijn' gemeente op weg te mogen gaan. Je bent van harte uitgenodigd deze dienst bij te wonen. Ook heeft OM een toerustingsavond georganiseerd voor de vier mensen die begin 2024 een project van OM gaan doen. Hier zal ik Joanne ontmoeten en worden we vanuit het kantoor in Nederland toegerust om op reis te gaan.

Maar eerst de feestdagen vieren met familie en vrienden.
Vanaf deze kant wens ik jullie gezegende kerstdagen en een gezond, gezegend en avontuurlijk 2024!

Gebedspunten:
- Het werk dat nu gedaan wordt in Sihanouksville
- De voorbereidingen in de Filipijnen
- De havens die nog gaan volgen

Dankpunten:
- Het snel kunnen regelen van visum, vliegticket en vaccinaties
- De sponsoren (kijk bij 'profiel' voor meer info)
- De zegeningen

Lieve groetjes,

Sarah

1. Sjoeke Lolkema:
    22 december 2023
    Fijn dat je eerste regelzaken allemaal voorspoedig mogen gaan en dat je zo kunt genieten van de voorbereidingen. Gods zegen de komende weken.