Hoe de reis begon

14 december 2023 - Joure, Nederland

Beste lezer,

Leuk dat je/u kijkt en leest op mijn reisblog.
Nu je op deze site terecht bent gekomen, heb je vast meegekregen dat ik in Januari 2024 aan boord ga van de Doulos Hope met Operatie Mobilisatie. Hier ga ik het STEP program volgen en werken op het schip. Met de +- 150 mensen die aan boord zijn, gaan wij het Goede Nieuws brengen in Cambodja en omliggende landen doormiddel van de bibliotheek aan boord en het organiseren van diensten en andere projecten aan wal. Meer informatie over de boot en OM is te vinden op STEP | OM.org (operatiemobilisatie.nl) & Doulos Hope | http://www.gbaships.org . Doormiddel van deze blog hoop ik jullie op de hoogte te kunnen houden van de reis die ik mag gaan maken en alle dingen die ik mag gaan doen. Nu mijn verhaal:

Het algemene plaatje;
Mijn naam is Sarah Holtrop, 23 jaar oud, afgestudeerd HBO Pedagoog. Ik ben de jongste van drie meiden, ik woon bij mijn lieve ouders in Joure en ik ben trotse tante van 2 lieverds en één op komst. Ook heb ik nu bijna een jaar een relatie met de leukste en liefste Douwe ;) die ik natuurlijk heel erg ga missen in de drie maanden die ik weg zal zijn.

Waarom nu deze reis?
In 2015 heb ik de keus gemaakt mij te laten dopen en eigenlijk werd toen al het verlangen gewekt iets te doen in Gods koninkrijk ergens in de wereld. Mijn reis met God te gaan delen met anderen en hierin mijn geloof te kunnen versterken. Het idee groeide dat dit op meerdere plekken zou plaatsvinden, zoals ik ook met Young Continentals twee weken in 2014 een tournee heb gedaan door Nederland, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. Ook voor mijn ontwikkeling in mijn (toekomstige) werk vind ik het ontdekken van verschillende culturen belangrijk met de multiculturele samenleving die wij vandaag de dag hebben.
Via een aantal kennissen kende ik het werk van OM met de Logos Hope en merkte enthousiasme bij mezelf als ik erover nadacht om mijn steentje hieraan bij te dragen. Na de middelbare school, vond ik het nog veel te spannend om gelijk alleen op reis te gaan en wilde ook wel eerst gaan studeren, dus vond vrede in de planning om het na mijn studie op te pakken. Tijdens mijn studie groeide het verlangen te reizen steeds meer en bij het krijgen van het akkoord op mijn scriptie in oktober 2023 heb ik een gesprek aangevraagd met OM om te kijken welke projecten er komend (half) jaar zijn en welke het beste bij mij zou passen. Dit gesprek vond plaats op 21 nov. en gaf mij daarna 10 dagen om te beslissen of ik gelijk al met Doulos Hope mee wilde of later een ander project wilde gaan doen, omdat de aanmelding voor Doulos Hope vóór 1 dec. binnen moest zijn. Na gesprekken met familie en vriend(en) en in gebed, vond ik de rust om mij op te geven. Degene die mij iets beter kennen, weten dat zo spontaan en abrupt niet héél goed bij mij past, maar in die week van overleg en aanmelden kreeg ik steeds meer zin in dit avontuur dat ik met God aan mag gaan. Gisteren (13 dec.) heb ik de officiële acceptatiebrief gekregen, dus het regelen van de reis is begonnen!

Op dit moment ben ik een sponsoring aan het opzetten voor alle mensen die mij willen gaan steunen en mij hier al naar gevraagd hebben. Ook is het regelen van visum, vaccinaties en vliegticket in volle gang. Daarnaast is er het bijzondere verhaal dat Joanne ook nog mee kan vanuit Nederland (dit was in eerste instantie niet mogelijk door ruimtegebrek in de cabins) en wij dus samen naar Cambodja kunnen gaan reizen. God heeft mijn stille wens niet helemáál alleen te moeten reizen, gehoord! ;) Wel is er het punt dat de havens na Sihanouksville nog geen bevestiging hebben gegeven, dus wij waarschijnlijk pas weten vanwaar wij terug mogen vliegen, wanneer we aan boord zijn, dus het regelen van de vliegtickets worden daarmee wel iets lastiger...

Tot slot wil ik u/jullie vragen te bidden voor deze havens, dat er snel duidelijkheid mag komen voor Doulos Hope en daarnaast Joanne en mij en de voorbereidingen die we mogen treffen mee te nemen in gebed. Ik voel me al super gedragen door alle positieve reacties tot nu toe en laat snel van mij horen!

Lieve groetjes en zegen,
Sarah

1. Rachel:
    15 december 2023
    Veel plezier Saar. Leuke vooruitzichten en spannende tijd van voorbereiding! Heel veel zegen en weet dat je nu al een zegen bent! Laat je dromen uitkomen en dan zien we je over een maand of 4 weer terugkomen met een 3e neefje of nichtje. Love You❤️ dikke kus en knuffel van ons!
  2. Breunskje:
    15 december 2023
    Wat een bijzonder avontuur Sarah. Wens je heel veel succes met deze mooie missie.
  3. Klaziena:
    15 december 2023
    Super dat je dit gaat doen! Veel succes met de voorbereidingen en we zullen je volgen 🤗
  4. Theo Kauffman:
    15 december 2023
    super Sara succes en veel plezier

Oma en Opa